.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازتاب قطع صادرات گاز تركمنستان به ايران در رسانه هاي جهان
خبر قطع گاز تركمنستان به ايران در پي بازگشت علي كردان، قائم مقام وزارت نفت ايران از تركمنستان انتشار مي يابد.كردان كه روز چهارشنبه هفته گذشته براي مذاكره با مقامات تركمنستان وارد عشق آباد شده بود، در مورد...

توقف صادرات گاز تركمنستان به ايران با وجود قرارداد دو كشور، توجه بسياري از رسانه هاي جهان را به خود جلب كرده است.

به گزارش خبرگزاري ايسنا ، خبرگزاري هاي جهان از جمله فرانس پرس، رويترز، داوجونز و آسوشيتدپرس در كنار ديگر رسانه ها از جمله ميدل ايست تايمز، بي.بي.سي، گاردين، زاويه، نيوز اينتراكتيو، ديلي تايمز و همچنين رسانه هاي منطقه به انتشار گزارش اين موضوع به بررسي مشكلات احتمالي آن براي مصرف كنندگان در ايران پرداخته اند.اين رسانه ها به نقل از مقام هاي ايراني نوشته اند: صادرات گاز تركمنستان به ايران از صبح روز شنبه 8 دي ماه (29 دسامبر) متوقف شده است و تركمنستان دليل اين توقف را «پاره اي تعميرات» اعلام كرده است.

براساس اين گزارش ها، گاز وارداتي از تركمنستان حدود 5 درصد از كل مصرف اين كشور را تأمين مي كند و توقف واردات آن قطع گاز در برخي مناطق شمالي ايران- به ويژه در استان مازندران- را به همراه داشته است.ايران دومين ذخاير گازي شناخته شده جهان را پس از روسيه در اختيار دارد و خود از كشورهاي صادركننده گاز به شمار مي رود.

در عين حال هم ايران و هم روسيه بخش كوچكي از مصرف گاز داخلي خود را از تركمنستان وارد مي كنند كه تنها به همين دو كشور گاز صادر مي كند.تركمنستان چندي پيش بهاي گاز صادراتي خود به روسيه را افزايش داد و از همين رو برخي ناظران اشاره كرده اند كه اختلال به وجود آمده در صادرات اين كشور به ايران نيز ممكن است به بهاي گاز ربط داشته باشد.

پايگاه خبري «بي.بي.سي» نوشته است: تركمنستان كه روزانه حدود 23 تا 24 ميليون مترمكعب گاز به ايران صادر مي كرده است، از بامداد روز شنبه به ناگاه صدور گاز را متوقف كرد.
شركت ملي گاز ايران از مصرف كنندگان خواسته است كه با توجه به سردي هوا و افزايش ميزان مصرف، سعي كنند 10درصد مصرف خود را كاهش دهند تا به اين ترتيب كمبود ناشي از قطع صادرات گاز تركمنستان جبران شود.

اين گزارش مي افزايد: خبر قطع گاز تركمنستان به ايران در پي بازگشت علي كردان، قائم مقام وزارت نفت ايران از تركمنستان انتشار مي يابد.
كردان كه روز چهارشنبه هفته گذشته براي مذاكره با مقامات تركمنستان وارد عشق آباد شده بود، در مورد نحوه گسترش همكاري دو كشور در زمينه نفت و گاز با مقامات آن كشور مذاكره كرد.
ايران و تركمنستان در زميه تجارت گاز يك توافقنامه همكاري 25 ساله امضا كرده اند و در سال 1385 (2006) نيز در مورد افزايش فروش گاز تركمنستان به ايران به توافق رسيدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م ح م د 12 دي 1386
سرماي زمستان قطعي گاز؟!! چه دردسر بزرگي است قطع ناگهاني گاز در زمستان سرد! به هر دليلي باشد بي تدبيري مسئولين يا حوادث غير قابل پيش بيني و يا هر دليل ديگري به هر حال دردسر بزرگي است و... واقعا همه ما انگار افسار به گردنمان است تا حرفي بزنيم گاز قطع مي شود برق سراسري قطع مي شود تلفن همراه از دسترس خارج مي شود و.... در مسيري ديگر كارت سوخت از كار مي افتد ،در كارت ملي ثبت مي شود خلاصه كلام حواس همه باشد از زندگي مختل مي شويد هر چه از بالا آمد بخواهي نخواهي بايد قبول كني و الا قطع مي شود ! حتي خطوط اينترنت و... خيلي چيزاي ديگه از ما گفتن تا بعضي بفهمند و حواسشان جمع باشد !و...امروزه خيلي چيزا پيشرفت كرد و تغيير نمود.
حسام الدین کوهزاد 12 دي 1386
به هر دلیل و هر منظور ... انتظار ما رسیدگی سریعتر بود امروز سومین روز قطع مکرر گاز در شهر ساری است
الهام 15 دي 1386
يكي از مشكلات ما اينست كه مسئولين شفاف با مردم صحبت نمي كنند آخر تا كي بايد اين وضعيت ادامه داشته باشد مگر قرار است ما هميشه چوب بي كفايتي مسئولين را بخوريم مگر اين مملكت صاحب ندارد بلاخره بايد يكي به وضعيت رسيدگي كند اخر با چه روحي از مردم زجر ديده ميخواهند كه در انتخابات شركت كنند
الهام 15 دي 1386
يكي از مشكلات ما اينست كه مسئولين شفاف با مردم صحبت نمي كنند آخر تا كي بايد اين وضعيت ادامه داشته باشد مگر قرار است ما هميشه چوب بي كفايتي مسئولين را بخوريم مگر اين مملكت صاحب ندارد بلاخره بايد يكي به وضعيت رسيدگي كند اخر با چه روحي از مردم زجر ديده ميخواهند كه در انتخابات شركت كنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.